6 Mac 2013

Mari Belajar Menjahit

salam ..hi...topik baru mari belajar menjahit...
topik paling senang...nak tgok x apa yg saya nak jahit...
gaun untuk si cilik...

ni kain yg telah dipotong

ni dah jahit sambung kat bahu..lps tu kena 'iron dulu ya'..mesti nak tahu kan pattern mana yg saya nak buat


 hah..pattern ni lah cute kan??
tp sabar ya belum siap lagi projek saya ni..in process
saya guna saiz 6..dan saya akan labuh kan kain sampai buku lali...♥♥

 steps 1
jahit/sambung dari bahu

 steps 2
selepas dijahit..mestilah digosok

  steps 3
dijahit bersama lining/lapik kain

 steps 4
terbalikkan lepas jahit

 steps 5
 sambungkan bodice & skirt

 taraa..dah siap jahit
beginilah rupanya...

 belum siap sepenuhnya lagi

boleh pasang riben
ikut kreativiti sendiri

 mcm ni je pun boleh...













boleh cuba..saya boleh
anda pun boleh....♥♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan